از میان مشمولان سهام عدالت حدود دو میلیون نفر هستند که هنوز شماره شبای خود برای دریافت سود سهام عدالت سال‌های گذشته را ثبت نکرده‌اند و طبق آخرین اخبار اگر این افراد میخواهند سود‌های رسوب شده را دریافت کنند فقط تا پایان روز جمعه برای ثبت اطلاعات خود فرصت دارند.
کد خبر: ۱۳۷۳۶۰۴

با اعطای سهام عدالت به مردم دریافت سود سهام عدالت نیز مطرح شد. در دوره های اولیه تخصیص سهام سود سهام عدالت به منظور تامین منابع آن اختصاص یافت. اما در چند دوره گذشته پرداخت سود سهام عدالت به سهام داران در دستور کار قرار گرفت. از آنجایی که سبد سهام عدالت مانند دیگر شرکت های بورسی از طریق قوانین بورسی فعالت کرده و پیش می رود پرداخت سود سهام عدالت نیز از این قوانین مستثنا نیست. به همین منظور عضویت در سامانه های مربوطه و ارائه اطلاعات برای دریافت سود سهام عدالت ازامی است.
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، از میان حدود ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، بیش از دو میلیون نفر سود سهام عدالت خود را طی سال‌های قبل دریافت نکرده بودند، بر این اساس حدود دو ماه قبل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد چنانچه جاماندگان اقدام به برطرف کردن شماره شبای بانکی خود کنند سود سهام عدالت سال‌های قبل برای آن‌ها واریز خواهد شد. در این راستا تاکنون دو مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شده است، در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سود‌های سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

طبق آمار، حدود یک میلیون و۹۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند. شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آن‌ها واریز نشود. شرکت سپرده گذاری مرکزی چندی پیش اعلام کرد که سهامداران عدالت نگران سود سال‌های گذشته خود نباشند، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده است.

در راستای این موضوع قرار است اوایل مرداد بخش دیگری از سود افرادی که تا کنون اطلاعات خود را برای دریافت سود سهام عدالت ثبت نکرده بودند پرداخت شود؛ بنابراین سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، می‌توانند تا پایان روز جمعه با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

قرار است شرکت سپرده گذاری مرکزی اطلاعات را در روز شنبه جمع آوری و فرایند پرداخت سود را در روز یکشنبه هفته جاری آغاز کند.
 

نحوه دریافت سود سهام عدالت سال  ۹۹

نحوه دریافت سود سهام عدالت سال ۹۹ و نیز ثبت نام جاماندگان شاید برای برخی جذاب باشد که در این گزارش توضیح داده می شود.

به گزارش مشرق، سهام عدالت به عنوان یکی از طرح های ملی در دهه ۸۰ اجرایی شد و در سال های گذشته با واریز سود سهامداران به حساب آنها توانست شیرینی این موضوع را برای افرادی که دارای این سهام هستند، به همراه داشته باشد.

اما بی تدبیری دولت دوازدهم در مساله آزادسازی سهام عدالت سبب نزول ارزش این سهام شد و در حال حاضر ارزش این سهام در بازار سرمایه به کمترین میزان در سال ۱۴۰۱ رسیده است. در شرایط فعلی یکی از مهمترین موضوعات به مساله جاماندگان سهام عدالت باز می گردد.

واریز سود سهام عدالت سال ۹۹

شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان سهام عدالت که سود سهام سال مالی ۱۳۹۹ را دریافت نکرده‌اند، اطلاعات بانکی خود را ویرایش کنند. شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت از مهم ‌ترین عللی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود.

بر اساس این، مشمولان سهام عدالتی که یکی از علل فوق شامل آنها می‌شود، باید برای رفع و اصلاح این مغایرت‌ها اقدام کنند تا در مراحل آتی سود سهام عدالت به حساب این افراد واریز شود.

سود سهام عدالت

واریز مرحله سوم سود سهام عدالت جاماندگان از تیرماه

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سود سهام عدالت جاماندگان در نیمه دوم تیرماه به حساب آنها واریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمود حسنلو اظهار کرد: سود سهام جاماندگان سهام عدالت (سهامداران سهام عدالت که تاکنون موفق به دریافت سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ خود نشده اند) در نیمه دوم تیرماه به حساب آنها واریز می‌شود. این افراد نگران سودهای خود نباشند این سودها محفوظ است.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر همچنان به علت داشتن شماره شبای نامعتبر موفق به دریافت سود سهام خود نشده اند.

حسنلو از جاماندگان دریافت سود سهام عدالت که تاکنون به ثبت نام و احراز هویت خود در سامانه سجام اقدام نکرده اند، نیز خواست هرچه زودتر با مراجعه به سامانه سجام به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند تا در مرحله بعدی سود سهام به حساب آنها واریز شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها